آموزش نحوه مراقبت از ناخن‌ها به کودکان
loading...

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

بازدید : 26 دوشنبه 10 مهر 1396 زمان : 12:22

ناخن‌ها هم یکی از ارگان‌های زنده بدن هستند، اما بسیاری از افراد (ازجمله کودکان) توجه درستی به ناخن‌ها ندارند. همین مساله، دانش‌آموزان و والدین آنان را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کند. متخصصان پوست و مو معمولا نکات راهنمای زیر را برای ترویج عادت‌های صحیح با هدف مراقبت از ناخن‌ها توصیه می‌کنند.

۱. ناخن‌ها را همیشه کوتاه نگه دارید.

ناخن‌های کوتاه ذاتا تمیزتر باقی می‌مانند و کمتر می‌شکنند.

متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که والدین، خودشان ناخن‌های فرزندان‌شان را تا سن ۹ یا ۱۰ سالگی کوتاه کنند. پس از این سن هم کودکان باید کوتاه کردن ناخن‌ها را یاد بگیرند.

نحوه کوتاه کردن ناخن‌های دست‌ها و پاها:

ناخن‌ها را همیشه بعد از پایان حمام کوتاه کنید. ناخن‌ها در این حالت نرم‌تر هستند و درنتیجه راحت‌تر کوتاه می‌شوند.

از ناخن‌گیر مناسب برای کوتاه کردن ناخن‌ها استفاده کنید.

ناخن‌های پاها را صاف و یک‌دست بگیرید تا احتمال فرورفتگی ناخن در انگشت پا را کاهش بدهید.

ناخن‌های دست‌ها را کمی لبه‌دار بگیرید تا استحکام مناسبی هنگام فعالیت داشته باشند.

از سوهان برای نرم کردن قسمت‌های زبر یا تکه‌تکه ناخن کمک بگیرید.

کوتیکول ناخن‌ها را دستکاری نکنید. کوتیکول‌ها از ریشه ناخن محافظت می‌کنند و نباید کنده شوند.

۲. دست‌ها را پس از شستن کاملا خشک کنید.

کودکان باید یاد بگیرند که پس از شستن دست‌ها، حتما آن‌ها را به‌درستی خشک کنند. اگر ناخن‌ها برای مدتی مرطوب باقی بمانند، احتمال شکل‌گیری عفونت در ناخن‌ها زیاد می‌شود.

۳. از لوسیون برای ناخن‌های دست استفاده کنید.

کودکان باید بدانند که حفظ رطوبت ناخن‌ها برای حفظ انعطاف‌پذیری آن‌ها واقعا ضروری است. بهترین زمان برای استفاده از لوسیون، استعمال آن بلافاصله پس از شستن دست‌ها و پس از حمام کردن یا دوش گرفتن است. جدی گرفتن این کار، خصوصا هنگام خشکی هوا، ضرورت دارد. ناخن‌ها در هوای خشک به‌راحتی آسیب می‌بینند و می‌شکنند.

۴. استفاده از پاک‌کننده لاک را به دو بار در ماه کاهش بدهید.

دلیلش این است که محصولات پاک‌کننده لاک فوق‌العاده خشک‌کننده هستند. در صورت استفاده از این محصولات، فقط سراغ انواع بدون استون بروید، چون این ماده واقعا به ناخن‌ها آسیب می‌رساند.

۵. غذاهایی بخورید که حاوی پروتئین و ویتامین B۷ (بیوتین) هستند.

این مواد غذایی، از بهترین منابع برای دریافت این مواد مغذی محسوب می‌شوند و ناخن‌ها را سالم و مستحکم نگه می‌دارند: گوشت قرمز، شیر، گردو، بادام و تخم‌مرغ.

۶. با مراقبت صحیح، از شکل‌گیری مشکلات رایج در انگشتان پاها جلوگیری کنید.

این‌که انگشتان پاها معمولا خارج از دید هستند،‌ نباید باعث غفلت از آن‌ها شود. جدی گرفتن نکات راهنمای زیر می‌تواند به حفظ سلامتی ناخن‌های پاها کمک کند:

  • موقع خرید کفش، به وجود فضای مناسب برای پنجه پاها و انگشتان دقت کنید. کفش کودکان باید فضای کافی برای پنجه پاها داشته باشد.
  • جوراب‌ها باید روزانه تعویض شوند. درواقع،‌ پوشیدن جوراب‌های تمیز به حفظ سلامتی انگشتان پاها کمک می‌کند. جوراب‌های کثیف و آلوده می‌توانند باعث ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف شوند.
  • کودکان همواره باید در محیط‌های عمومی، پارک‌ها و جنگل‌ها کفش بپوشند. راه رفتن با پای برهنه می‌تواند مشکلات مختلفی به‌وجود بیاورد.

۷. ناخن‌ها را بررسی کنید.

ناخن‌های کودکان معمولا سالم هستند، اما آنان باید از همان سال‌های کودکی یاد بگیرند که بررسی ناخن‌های دست‌ها و پاها واقعا اهمیت دارد. این آموزش به کودکان کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی در ناخن‌ها را بی‌اهمیت تلقی نکنند.

آموزش نحوه مراقبت از ناخن‌ها به کودکان

برچسب ها سلامت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
سلامت و سبک زندگی
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 198
  • بازدید سال : 602
  • بازدید کلی : 876
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی