برای حفظ کنترل وزن‌تان، تخم‌مرغ بخورید!/ نکات مهمی که درباره تخم‌مرغ نمی‌دانستید!
loading...

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

بازدید : 11 چهارشنبه 12 مهر 1396 زمان : 15:05

بعضی از افراد هنوز هم فکر می‌کنند که تخم‌مرغ با توجه به کلسترولی که در زرده‌اش دارد، یکی از عواملی است که باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. با این‌حال، محققان با بیش از ۴۰ سال مطالعه درباره تخم‌مرغ متوجه شده‌اند که این غذا واقعا می‌تواند یکی از اجزای مهم در رژیم غذایی سالم باشد. هر عدد تخم‌مرغ با این‌که فقط ۷۰ کالری دارد، اما مجموعه‌ای از این مواد مغذی را به بدن می‌رساند: پروتئین مرغوب، دو آنتی‌اکسیدان مهم و مفید برای سلامت چشم‌ها به نام‌های لوتئین و ‌زیگزانتین، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B۱۲، ریبوفلاوین، فسفر و فولات. ماده مغذی دیگری که در تخم‌مرغ وجود دارد، کولین است که عملکرد مغز را در بزرگسالان تقویت می‌کند و نقش موثری در تکامل مغزی جنین ایفا می‌سازد.

مناسب برای حفظ وزن

در نظر گرفتن تخم‌مرغ به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به شما در مدیریت بهتر وزن کمک کند. پروتئین موجود در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، احساس سیری کامل و رضایت‌مندی مطلوبی را در طول روز به‌وجود می‌آورد. به‌علاوه، نقش مهمی در حفظ و نگهداری از توده عضلانی بدون چربی در دوران کاهش وزن ایفا می‌کند. یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حدودا ۷۰ کالری و ۶ گرم پروتئین دارد که این غذا را در گروه منابع پروتئینی نسبتا کم‌کالری قرار می‌دهد.

عالی برای ورزش

دریافت پروتئین کافی پس از تمرین‌های ورزشی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود. این کار به بازسازی و ترمیم بافت‌های عضلانی فعال کمک می‌کند و اسیدهای آمینه ضروری را برای عضله‌ها فراهم می‌سازد. بسیاری از مربی‌های ورزشی، اضافه کردن منبع پروتئینی سالم به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها را ضروری می‌دانند. خوش‌بختانه، تخم‌مرغ هم مغذی است و هم گزینه مناسبی به‌عنوان منبع پروتئینی محسوب می‌شود.

بی‌تاثیری رنگ تخم‌مرغ بر مواد مغذی آن

بسیاری از مردم باور دارند که تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای نسبت به انواع سفید سالم‌تر هستند، اما رنگ پوسته تخم‌مرغ دارای هیچ تاثیری بر کیفیت یا خواص آن نیست. رنگ زرده تخم‌مرغ می‌تواند با توجه به نوع تغذیه مرغ‌ها متفاوت باشد، اما این مساله هیچ تاثیری بر محتوای تغذیه‌ای تخم‌مرغ باقی نمی‌گذارد. البته ممکن است که میزان ویتامین A و لوتئین بعضی از تخم‌مرغ‌ها به‌مقدار بسیار ناچیزی متفاوت باشد.

تجزیه چربی

یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی ۱.۵ گرم چربی اشباع، ۱.۸ گرم چربی غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و یک گرم چربی غیراشباع چندزنجیره‌ای است. بعضی از تخم‌مرغ‌ها غنی‌شده با امگا-۳ هستند که از طریق تغذیه شدن مرغ‌های تخم‌گذار با رژیم غذایی حاوی امگا-۳ به‌وجود می آیند. این موضوع معمولا روی بسته‌بندی تخم‌مرغ‌ها ذکر می‌شود. هر عدد تخم‌مرغ بزرگ معمولا ۱۸۵ میلی‌گرم نیز کلسترول دارد.

برتری تخم‌مرغ تازه

تخم‌مرغ‌ها در دمای اتاق سریع‌تر فاسد می‌شوند. پس هیچ‌وقت آن‌ها را برای مدت طولانی بیرون از یخچال قرار ندهید. اگر تخم‌مرغ‌ها را به‌درستی در یخچال نگهداری کنید، می‌توانید آن‌ها را تا ۳ هفته پس از تاریخ تولیدشان مورد استفاده قرار بدهید. با این‌حال، هرچه تخم‌مرغ‌ها زودتر مصرف شوند، کیفیت بالاتری خواهند داشت.

تعادل؛ کلید اصلی در مصرف تخم‌مرغ

تخم‌مرغ مانند همه غذاهای دیگر، زمانی مطلوب است که در حد اعتدال و به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شود. اگر می‌خواهید که از بیشترین فواید تخم‌مرغ بهره‌مند شوید، حتما منابع پروتئینی سالم دیگر مانند ماهی و حبوبات را هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید و هرگز کربوهیدرات‌های سالم و چربی‌های مفید را از یاد نبرید.

برای حفظ کنترل وزن‌تان، تخم‌مرغ بخورید!/ نکات مهمی که درباره تخم‌مرغ نمی‌دانستید!

برچسب ها سلامت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
سلامت و سبک زندگی
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 68
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 180
  • بازدید سال : 584
  • بازدید کلی : 858
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی